Inredningsdrömmar

Det är väl ingen hemlighet att vi går i köpa-hus-tankar, jag och Nicklas. Dock lär det inte bli aktuellt med hus förrän om ett par år eller så, men jag kan ändå inte låta bli att drömma mig bort efter en röd sekelskiftesvilla med vita knutar, spröjsade fönster och rödvitt staket, lummig trädgård, punchveranda och snickarglädje. Min inredningsmapp i Pinterest fylls hela tiden på med fin inspiration och vackra bilder, så jag tänkte att vi tar en titt! 
 
Bilderna är lite olika stora så det ser kanske lite knasigt ut, men det får vara så. 
 
 
 
 
 
 
- - - 
Tänk er en blandning av Junibacken och Villa Villekulla: Jag vill ha skurgolv och trasmattor, pärlspont i mysiga pasteller mixat med knasiga William Morris-tapeter, jag vill ha platsbyggt kök med vedspis och öppna hyllplan, jag vill ha slagbord och kökssoffa, rejäla träsängar med manglade lakan i linne och bomull, lummig trädgård med vita trämöbler under ett äppelträd.
 
 
Jag vill plocka stora buketter av trädgårdens blommor att sätta i vas på köksbordet.
Jag vill baka bullar och äppelpaj med mina rosiga barn i mitt lantkök.
Jag vill äta frukost i morgonsol på verandan och eftermiddagsfika under äppelträdet.
Jag vill skura golven med linoljesåpa så det luktar mandelkubb i hela huset.
Jag vill tvätta lakan och handdukar och hänga på tvättlina i trädgården.
Jag vill ha höns som kan gå fritt på gårdplanen och en gårdskatt som smyger runt och jagar möss.
 
Jag vill låta mina barn växa upp som i en Astrid Lindgren-saga på landet och låta dem uppleva hur fantastisk naturen är med sina skiftande årstider. med kor och får och hästar och fågelkvitter runt husknuten. Det låter kanske konstigt, men jag vill känna luften av kodynga på vårkanten, jag vill ha surrande flugor i fönstrena, jag vill ha höns som hackar sönder rabatterna och barn som badar med kläderna på i någon liten bäck nedanför trädgården. 
 
Visst förstår jag att livet inte alltid är guld och gröna skogar när man bor i hus på landet, men jag känner mig faktiskt redo att ta mig an allt jobbigt, likväl som allt underbart! Jag tänker att alla fördelar kommer väga upp för nackdelarna i slutändan.
Olivia
2016-03-28 @ 22:36:53

Tycker om dig och dina drömmar, tror på både dem och dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0