En panghelg i bilder

Hej på er! Har ni haft en bra helg? Min har varit helt strålande och megafantastisk. Vi kikar på den i bildform tycker jag: 
 
I fredags jobbade jag till stängning, cyklade hem genom ett sommarljummet Kisa och spenderade sedan resten av kvällen på balkongen med ost, kex, räkor, alkoholfri cider och mitt livs kärlek. 
 
 
I lördags vaknade vi till ännu en strålande dag och Kise marken! Vi traskade ner till samhället, mötte upp Nicklas familj och tittade på saker och hälsade på folk och njöt av sommaren och stämningen. Tog ett enda kort, nämligen detta på mig och Wilma. 
 
 
På eftermiddagen kom Catrine ut till oss, och vi spelade spel, pratade och skrattade, grillade och mös. Satt ute tills vi började frysa vid 22-tiden, då gick vi in och kollade på inspelningen av Vid Starbergets fot, pjäsen som vi spelade 2012. 
 
Dagen efter åt vi långfrukost och vinkade av Catrine som skulle med bussen tillbaka till Linköping. Sen packade vi matsäckskorgen och for till Idhults naturreservat. 
 
 
Åt lunch till den här utsikten. 
 
 
Såg fridlysta AdamochEva-orkidéer. Detta är dock inte den, utan en annan ängsblomma som jag inte kan lista ut vad den heter trots att jag bläddrat i min florabok. 
 
 
När vi ätit, solat oss, beundrat utsikten och jag krupit runt och fotat blommor en stund drog vi vidare till farmor och farfar som var i sommarstugan! Där blev vi bjudna på fika. 
 
 
Titta in i kameran, sa jag. Ingen tittade in i kameran. 
 
 
Träden blir grönare och grönare nu... <3 
 
Sen blev vi bjudna till mamma på nybakad rabarberpaj. Mätta och glada och ganska trötta for vi sedan hemåt.
 
 
Stannade dock vid Söderö för att beundra och fotografera den världsfina solnedgången! 
 
Seeen åkte vi hem till Kisa igen, och nu pustar vi ut efter en helt underbart mysig helg. Vi lär sova gott i natt...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0