Invigning på riktigt

I söndags hade vi en riktig fixardag.
Jag jobbade först till 14, sen bjöd vi hem Nicklas familj på middag i utbyte mot att få lite hjälp av svåger Roger med slagborren att sätta upp tavlor, gardinstänger och hyllor i källaren, där alla väggar är av betong. 
 
Medan det borrades och väsnades på bottenvåningen kokade jag köttfärssoppa med allsköns rotfrukter (systerdottern utbrast VAD ÄR DET DÄR?! med förfärad min när jag skulle skala en stor knotig palsternacka haha), dukade fint i matsalen och så invigde vi matsalsbordet med söndagssoppmiddag. Riktigt mysigt! Ja, egentligen åt vi ju både grötlunch och pizzamiddag där med flyttgänget på flyttdagen, men det räknas inte riktigt tycker jag. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0